Hoe het allemaal begon

Waarom

Omdat de jongste zoon me vaak aansprak met "motormeisje.nl" heb ik die domeinnaam geclaimd. Het onderwerp voor de website was al gauw gevonden.

De jongste 2 zonen studeren ICT, dus sneupt moeders ook wel eens in de studieboeken. Als ik vast liep, hebben de jongens me weer op gang geholpen, verder heb ik zelf de website gemaakt. Nu is het een kwestie van aanpassen, weghalen en aanvullen met tekst en foto's. Pas in de zomer van 2002 ben ik achter de computer gegaan, omdat Hendrik voor stage naar Wilhelmhaven (Duitsland) ging, zodat we konden chatten via MSN.

bl2
Bij Eilean Donan Castle.

De webmaster en haar website

De website is opgebouw met XHTML en CSS, met frames". De site wordt bijna wekelijks bijgewerkt. Omdat ik toch benieuwd ben of er mensen naar kijken heb ik een teller geïnstalleerd. Ook jij kunt zien hoeveel mensen er toch naar kijken, door op het blokje rechts onderaan de startpagina te klikken.

Ik ben inmiddels bezocht door mensen uit de hele wereld. Op 29 november 2004, heb ik de 2500ste bezoeker op mijn website. Bijna een kwart van de bezoekers komt uit het buitenland.

Bovendien heb ik het makkelijker gemaakt een berichtje achter te laten, door een gastenboek te installeren. De link staat in de navigatie balk. Ik zou het heel sportief vinden als jij er ook wat in schrijft. Zoals je kunt zien, ben ik er mee begonnen om een reactie te geven op ieder berichtje dat binnen komt. Eind januari 2005 bestaat de website uit 70 pagina's. Op 26 April 2005 staat mijn Nedstat-teller 1 jaar online en vertelt mij, dat ik het eerste jaar 8650 kijkers op de site heb gehad. Niet slecht, vind ik zelf. Je kunt het wel succesvol noemen. Dit is echt boven verwachting. Een half jaar terug, hoopte ik nog stiekum op de 3000 kijkers in het eerste jaar. Het zijn er beduidend meer geworden. Op 24 Mei heb ik mijn 10.000ste bezoeker. De teller staat nog geen 13 maanden. Ik mis mijn 15.000ste bezoeker, omdat ik dan in Schotland op vakantie ben. De 16.000ste bezoeker kijkt op 4 november naar mijn website.

webmaster
Een foto van de webmaster.

les5
Motorjas, helm en handschoenen.

In 1996 kwam er een nieuwe wet van kracht, die bepaalde, dat je eerst een theorie-certificaat moest hebben voor je examen mocht doen. Maar wie voor 1 juni het examen aanvroeg mocht nog op het theorie-certificaat van het auto-rijbewijs afrijden. Roel slaagde, ik sjeesde. Lastig, want er waren er meer. Ik kon pas eind april het jaar daarop mijn theorie-examen doen en dat betekende, dat ik ook geen motor-rijlessen meer mocht nemen, totdat ik voor theorie geslaagd was. Dus pas in mei het jaar daarop pas weer rijles. Eind augustus 1997 geslaagd.

les6
Olie peilen.

les7
De stad onveilig maken.

Het onderwerp

Sinds 2001 rijd ik motor op een HONDA SHADOW (VT 600 C) VLX. Een geimporteerde motor van het bouwjaar 1992 in de romantische kleur "Bright Candy Glory Red" met Canadese buddyseat en sissybar. Roelof rijdt op een Kawasaki Vulcan 750.

vlxe

vulcan
Roelof op zijn Kawasaki Vulcan 750.

Ik heb hem zelf opgesierd met een beertje achterop (dat de naam Tarquin heeft meegekregen) en saddlebags met het woord "shadow" er in geborduurd. Bovendien heb ik er een windschermpje op, zodat na een lange rit mijn armen niet zoveel langer zijn.
Er is een mechanische cruise-control opgezet, maar als hij te stevig is aangedraaid, gaat de gas-handle niet vanzelf terug en moet ik hem echt terug-duwen. Zit hij wat losser, dan houdt hij de handle niet goed vast en vertraagt hij binnen de kortste keren.
De motor is een plaatje om te zien. Het rijdt als een trein. Het eerste jaar, gaan we veel samen op pad, het tweede jaar rijden we geregeld met clubs mee. In 2 jaar tijd toch 12.000 Mijl. Ze wordt nu eens per maand van stal gehaald en uitgelaten. Even de olie door het motorblok.

Het derde motorjaar

In 2003 ben ik op een aanbod ingegaan om een jaar proef te rijden. (tot 10.000km) op een zwarte HONDA DEAUVILLE NT 650 V (RC 47). Dat is qua motor een heel andere zit en je rijdt er per definitie langere afstanden mee. Die heb ik dan ook mee gehad op vakantie in het moezelgebied met een groepje van 10 motor-vrienden. Voor het eerst de bergen in. Hier ben ik pas echt verliefd geworden op deze motor. Ik reed in 11 weken tijd 7550 kilometer, dus de rest van het jaar aan de ketting en verder op de SHADOW. Later gaan we nog met de plaatselijke motorclub naar de Belgische Ardennen.

beppe100

Op 18 augustus 2003, wordt de beppe, naar wie ik vernoemd ben, 100 jaar. Beppe zit al een tijdje in het Talmahûs in Veenwouden. Alleen wonen ging niet meer.

Roelof rijdt nu op een HONDA PAN EUROPEAN ST 1100 (SC26)

roelofenbetty
Roelof en Betty tijdens een nicotine-pauze. Zomer 2003.

Verleden en plannen.

Bij Waaxens gefotografeerd, mijn nieuwe 2004-motor, niet alleen vanwege de nieuwe buddyseat, maar ook om het historische poortje. Hier schuilde ik met mijn vriendin, onderweg naar Holwerd, op de fiets, voor een vakantie op Ameland, eind jaren 60. Haar ouders volgden met de auto en de bagage.

waaxens
Bij Waaxens, met de nieuwe buddyseat.

Op 10 april VRO 1 gehaald. De hele dag op de motor remproeven, uitwijk manoeuvres en bochtenwerk geoefend. Aan het eind van de middag achter de instructeur over het circuit, waar door de week de politie traint. Een heerlijke dag gehad. Dan op 14 april, tijdens de jaarlijkse ledenvergadering van de buurt komt het gesprek op internet en uiteindelijk ga ik nu een website voor de buurtvereniging maken. De link is: http://www.motormeisje.be/bvb/index.htm

In de zomer van 2004 gaan we op vakantie met 12 motorvrienden op 10 motoren naar Schotland. De leeftijd van alle vrienden: 40+. De eerste week verblijven we in Newtonmore. Na 1 week gaan er 5 terug en gaan de andere 7 door naar Crianlarich. Foto's staan op de Schotland-pagina met een reportage.

In het voorjaar van 2005 ligt in de planning, dat we de VRO-2 cursus gaan doen. In de zomer van 2006 gaat Roelof met een vriend naar de Noordkaap. Hij is zich al aan het oriënteren, waar de reis langs moet gaan.

pier5
28 mei 2005 Pier van Holwerd.

Een blokje om betekent meestal even een ritje naar de pier van Holwerd. Het is elke keer weer anders. Hoog of laag water. Of de veerboot in aantocht is of net vertrekt. Het is een ontmoetingsplaats voor motorrijders. Al was het alleen al voor de mooie bocht over de zeedijk. Even de helm af en de wind door het haar, een sigaretje en dan weer op naar huis.

Terug naar Index

© 2004-2005 Webdesign van Betty Smit.